Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dogfightowy zawrót głowy :( Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 21:43, 06 Lis 2007 Powrót do góry

Czytam i czytam i wcale mądrzejszy się nie robię... może coś wyklarujecie.

Dogfight 1vs1 bez problemu.

Ale dalej:
“In general, flights will only dogfight once each turn. However, it is possible for a flight to dogfight twice if a player nominates his fighters to attack and only gains a draw in a dogfight or is fighting against multiple flights. The flights will remain locked together until his opponent declares his fighters to attack, in which case another dogfight is fought immediately.”

I z multiple dogfighta:
- player who nominated his fighters to attack chooses which of the enemy flights will be attacked by each of his own flights, and which of his remaining flights will be supporting.
- If the defending player has any flights not directly engaged, only then may they support.

1. kto jest tym, który jako pierwszy wyznacza myśliwce? Bo jak zrozumiałem wyznacza on zarówno swojego fightera jak i tego którego atakuje. Ten który ma inicjatywę, czy np. ten kto zainicjował dogfight? Hmm:
“The player who won the initiative for the turn attacks with all of his flights first, followed by his opponent” i “You resolve all dogfights your flights are involved in when you nominate your fighters to attack in the Attack Phase.” Z tego, by wychodziło, że chyba po inicjatywie, ale to poszlaki...
Np. w sytuacji fightery A1 B1 A2 B2 A3 w base kontakcie jak napisano. Jeżeli wybierają A to mogą wybrać tak: A1>B1 A2 B2<A3. Wtedy mamy 2ataki każdy ze wsparciem +1 (wyczytaliście, że można wspierać tym samym myśliwcem dowolną liczbę walk?). Ale jak wybiera B to może być: A1<B1 A2<B2 A3. czyli mamy 1 atak ze wsparciem i 1 bez wsparcia. Różnica o +1. Czyli „you will soon find it is very important to retain the initiative when fielding large numbers of fighters!”. czyi chyba inicjatywa...

2. W sytuacji opisanej w pierwszym cytacie jak rozumiem jest mniej więcej tak:
2 fightery A (A1 I A2) vs 1 fighter B. 1 fighter A1 atakuje, fighter A2 wspiera. Jak A wygra nie ma problemu – B zniszczony. ALE: jak remis to czy B może zaatakować A1 lub A2? W base kontakcie musi być z oboma, więc.... Jeżeli B WYGRA (i zniszczy A1) to czy może w tej samej turze zaatakować A2? Czy należy uznać, że jak B1 zniszczy A1 w walce to już nie może atakować?.

3. Czy dobrze zrozumiałem, że dogfighty najpierw wyznacza gracz z inicjatywą (atakerów, broniących i wsparcie), potem broniący wyznacza ew. wsparcia swoje; potem jest strzelanie; I POTEM broniący wyznacza dogfighty (plus wsparcia itd.)??

4. Jak rozumiem (znów cytat 1) jest taka możliwość, żeby wyznaczyć przy opcji A1, A2 vs B tak dogfighty A1 atakuje B, A2 nie wspiera lecz A2 atakuje B. Po tym jakby B to przeżył to by jeszcze mógł zaatakować jednego z nich? A w sytuacji A1 zestrzelony, z A2 remis czy B może zaatakować A2 czy już nie?

Szczerze – już kompletnie zgłupiałem. Ktoś to powinien... ehhh macie pomysł na to? Bo zbliżają się spore dogfighty i wolałbym wiedzieć jak ten CYRK działa...

Niech ktoś coś powie... Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:46, 06 Lis 2007 Powrót do góry

Eee... drakhowie nie mają takich problemów. Może po prostu zezłomujcie wszystkie lotniskowce?

Dla mnie sytuacja jest klarowna:
1. gracz który wygrał inicjatywę wykonuje wszystkie ataki swoimi myśliwcami
2. Deklaracje dogfight należy traktować jak atak, następuje ona JEDNOCZEŚNIE ze strzałami myśliwców i JEDNOCZEŚNIE jest rozstrzygana
3. Gracz wygrywający inicjatywę deklaruje które jego myśliwce inicjują dogfight z którymi przeciwnikami, a które jedynie wspierają, obrońca (gracz który przegrał inicjatywę) deklaruje (a właściwie wskazuje) jedynie wsparcia.
4. Jeżeli po atakach gracza który wygrał inicjatywę nadal zachodzi sytuacja w której jakieś myśliwce są w base kontakcie gracz który przegrał inicjatywę robi dokładnie to samo co gracz który wygrał - deklaruje które z jego myśliwców inicjują dogfighta, a które będą jedynie wspierać.
5. Do sytuacji z pkt.4 może dojść jedynie gdy:
a) w pkt. 3 padnie remis
b) w walce uczestniczyły myśliwce wspierające (multiple dogfight) i po sekwencji ataków i usunięciu pokonanych myśliwców wciąż jakieś wrogie myśliwce są ze sobą w styczności.

Aha

6. Nigdzie nie widziałem NAKAZU deklaracji inicjacji dogfighta. Innymi słowy, możesz mieć myśliwiec w kontakcie z wrogiem i jeżeli to twoja tura wykonywania ataku myśliwcami to możesz oświadczyć, że ten myśliwiec nie atakuje. Oczywiście oba liczą się jako będące w dogfight, ale dogfight się nie odbywa. W większości przypadków będzie to oznaczało oddanie inicjatywy przeciwnikowi, lecz może dojść do sytuacji gdy taki manewr jest opłacalny. Na przykład:

Samotny myśliwiec cieni zostaje zaskoczony przez dwie Aurory. Co więcej Aurory mają inicjatywę - EA deklaruje atak jednej z Auror, druga musi wspierać. (do tego odnosi się zapis o jednym dogfighcie na turę. EA nie może zadeklarować dwóch odrębnych ataków na cieniasty myśliwiec). O dziwo myśliwiec cieni wygrywa. Rozstrzygane są wszystkie inne ataki myśliwców EA gdzie indziej na polu bitwy. Teraz przychodzi kolej na deklarację cieni. Cień ma w base kontakcie pojedynczą Aurorę i jakby chciał mógłby zadeklarować na nią atak (legalny wyjątek od reguły '1 dogfight na turę'). Cienie mogą również zdecydować się nie atakować - np. w przypadku gdy w następnym ruchu myśliwców na pomoc koledze mają dotrzeć kolejne podstawki myśliwców, a Aurora nie ma skąd ściągnąć wsparcia. Ani cień ani Aurora w takim wypadku nie ruszą się w następnej fazie ruchów myśliwców i są traktowane jak z dogfight - np. niezależnie od pojawienia się w pobliżu escorta EA nie można myśliwca cieni ostrzelać z antyfightera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)