Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Teren Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:00, 11 Lis 2007 Powrót do góry

Pola asteroidów:

Cytat:
but most will take up an area of six square inches.


A więc 2" x 3". Mam wrażenie, że nasze pola asteroidów są nieco większe. Ponadto nigdzie nie widziałem zapisu, że 'przez duże asteroidy się nie strzela'. Proszę autorów terenu o wyjaśnienia, bo obecność pól asteroidów dość mocno wpływa na przebieg bitew, zwłaszcza ostatniej (choć nieśmiertelne vree-scouty też mi się dały w kość)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Nie 10:38, 11 Lis 2007 Powrót do góry

Na szybko, bo posiedzieć na necie bedę mógł poniedziałek.

Jimmor masz rację, to nie tylko duze załaniają, ale po prostu cały obszar stellar debris (np. dustcloud) zasłania, gdy statki są po jego przeciwnych stronach. Pomyłka wzięła się z tego, że na początku teren robiłem z duzych kamieni, i traktowałem je indywidualnie. Poem doczytałem te zasady co ty, i zrobiłem obszary. Ale źle zapamiętałem to o blokwaniu strzałów.

Przeczytaj p32 akapit trzeci.
To znaczy, że mogłem np. zza dustclouda bzpiecznie skanować warlocka...

Co do rozmiaru obszarów, to faktycznie, standard to ok 2"x3", choć mogą byc większe. Proponuję dogadywać rozmiar terenu przed bitwą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:57, 11 Lis 2007 Powrót do góry

Właśnie jestem na etapie tworzenia 11 różnej wielkości 'pól asteroidów' z wykorzystaniem pianki w sprayu. Proponuję ponumerować je komisyjnie 2-12 i losować 2k6 (pola 5-9 zrobię zbiżone do 6 sqr.inch 2-4 mniejsze, 10-12 większe).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Nie 21:24, 11 Lis 2007 Powrót do góry

a samym początku rozdziału o terenie:

"Unlike other models on the table, stellar debris will block line of sight between ships on opposite sides of it. Ships that are inside stellar debris may fire at ships outside, and vice versa. They may also fire at ships within the same stellar debris."

Tak więc jest jeszcze inaczej - po interpretacji Misiołaka. Misiołak w scouta dostał za mocno... Cóż jak już powiedziałem - nauka kosztuje.

Za to mam inną ciekawostkę:
pole asteroidów; "If attacked while within an asteroid field, a ship will gain the Stealth 3+ trait (or a +2 bonus to Stealth, if it already possesses the trait), whether attacked from within the field or outside, as the asteroids interfere with precise target locks."
Jak rozumiem, to że ja jestem w środku pola i strzelam na zewnątrz przez pół tego pola mi nie szkodzi na celność? Głupie. Chyba bym to zmienił (jako homerule - strzelanie z pola na zewnątrz też kosztuje stealth 3+). Inaczej zasada ta zamienia to pola asteroidów w twierdze. A raczej nie o to chodzi...

Jimmor mam nadzieję, że po tych twoich polach będzie mozna latać? POza tym pomysł dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:26, 11 Lis 2007 Powrót do góry

Nie zmieniałbym tego - 'standardowe' pola asteroidów są na tyle małe, że całej floty tam nie upchniesz. Niestety duży cień się zmieści. Ale wydaje mi się, że pola asteroidów zostały przewidziane jako 'tereny umocnione'.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Pon 10:35, 12 Lis 2007 Powrót do góry

Oczywiście, jeśli ktoś będzie chciał grać na prawdziwe, duże tereny to nic nie stoi na przeszkodzie - trzeba się tylko dogadać wpierw z przeciwnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)