Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Drazi Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pon 22:43, 21 Sty 2008 Powrót do góry

Miałem to napisac w zasadcha,ale z tego co widzę praktycznie bliźniaczy topik wolfa wylądował tutaj, wieć i ja napiszę tu.
Przeglądam sobie Drazi i rodzą mi się pytania. Będę wrzucał wątpliwości razem z moją interprertacją. Odnoście się do nich lub nie. Na pewno wszystko co ustalimy tu bedzie zapamiętanie. Wszystko co nie zostanie ustalone wyjdzie w grze.

Na początek Claweagle
"The Claweagle may initiate a boarding action, simply by moving into contact with an enemy ship and succeeding in an opposed Crew
Quality test. If successful, it will stay in contact with the enemy ship until the Drazi player decides to release it in an End Phase. The
Claweagle may also fire its particle beams into the ship (but not at other targets while grappled). While attached, the Claweagle may only be
attacked by Fighters or ships other than the one being grappled with weapons that also have the Accurate or Precise trait. Troops on board
the Claweagle may automatically initiate a boarding action against any ship they are in contact with, as if they were using breaching pods.
These Troops may not leave with the Claweagle when it detaches from the target ship. The Claweagle may not perform any Special Actions
while clamped in this way."

- w turze graplowania claweagle może miech wrzuconą SA (np CBD czy APTE)
- atak piechoty następuje w turze ataków troopsów, czyli po zgraplowaniu claweagle może zostać zniszczony ZANIM wykona atak marines.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wolf
nadporucznik
nadporucznik



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 531 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ankh-Morpork

PostWysłany: Wto 2:07, 22 Sty 2008 Powrót do góry

hmm...

Co do pierwszego punktu jeżeli zasady inaczej nie mówią to chyba tak w mojej opinii, bo na zdrowy rozum to APTE mogłoby mu raczej pomóc wejść w sytuacje bordingową...

Co do drugiej opcji to bym się przychylił do Twojej interpretacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:11, 22 Sty 2008 Powrót do góry

Myślę że padasz ofiarą niekonsekwencji semantycznej twórców systemu - dla mnie atak claweagla jest po prostu wersją SA Launch Breaching Pods and Shuttles! Zwłaszcza że korzysta z typowego mechanizmu SA Crew Quality check - ‘Opposed’.

Opcja połączenia tej formy ataku z APTE powoduje, że szwadron claweagle będzie w stanie nieostrzelany dopaść większości okrętów przeciwników - w turze poprzedniej ruszając się i 'boresightując' po upatrzonej ofierze, w turze ataku ruszając się przed nią - z inicjatywą Drazi nie mają problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 10:15, 22 Sty 2008 Powrót do góry

Jeśli dobrze pamiętam, na oficjalnym forum Claweagle mogły boardować z APTE, ale głowy nie dam. Nie zaszkodzi zapytać.
Wymyśliłem na nie taktykę, ale Vorlonom się ona nie przyda...

Co do punktu drugiego, to kiedy odbywa się boarding (nie walka, ale przemieszczenie troopsów)? Bo moim zdaniem w fazie ataku statku boardującego. Czyli jeśli strzeli/zdesantuje się pierwszy, to nawet po odstrzeleniu statku komandosi zdążyli się przedostać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 10:23, 22 Sty 2008 Powrót do góry

Misiołak napisał:
Jeśli dobrze pamiętam, na oficjalnym forum Claweagle mogły boardować z APTE, ale głowy nie dam. Nie zaszkodzi zapytać.
Wymyśliłem na nie taktykę, ale Vorlonom się ona nie przyda...

Poszukam. Wydaje mi się, ze podciągać bordowanie claweagle'a pod SA jest błędem. IMO bliższy jest on raczej scoutowi.

Misiołak napisał:
Co do punktu drugiego, to kiedy odbywa się boarding (nie walka, ale przemieszczenie troopsów)? Bo moim zdaniem w fazie ataku statku boardującego. Czyli jeśli strzeli/zdesantuje się pierwszy, to nawet po odstrzeleniu statku komandosi zdążyli się przedostać...

Masz rację. Był taki temat. Jeżeli uaktywnię okręt w fazie strzelania to w tym momencie jest prowadzony desant. Same walki rozgrywają sie na koniec tury. Nie znaczy to, że nie można odstrzelić claweagle'a zanim sie zdesantuje. Trzeba tylko byc pierwszym. Lub mieć fightery.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 10:28, 22 Sty 2008 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
temat o claweagle'ach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pon 15:39, 11 Lut 2008 Powrót do góry

dalsze pytania:
zbordowałem okręt, marinsy wybiły załogę. Co się dzieje gdy:
1. okręt wydryfuje za planszę a ja wygrałem scenariusz (uciekł? zniszczony? I czy odzyskuję swoich marinsów?)
2. okręt wydryfuje za planszę a ja przegrałem scenariusz (uciekł? zniszczony? I czy odzyskuję swoich marinsów?)
3. okręt jest na planszy wygrałem scenariusz (marinsy odzyskuję wtedy? czy zależy od rezultatu walk na pokładzie?)
4. okręt jest na planszy przegrałem scenariusz (marinsy odzyskuję wtedy? czy zależy od rezultatu walk na pokładzie?)
5. Okret zbordowany, marinsy na pokładzie ale uległ zniszczeniu okręt macierzysty marinsów - czy mogę przerzucić marinsówpo zakończeniu gry na okręt inny, który ma ubytki w marinsach? Czy jak wszystkie okręty mam pełne a marinsy mi zostały to moge ich zachować na później?
6. czy mogę przerzucać marinsów między okrętami? Np mam dwa puste claweagle czy mogę je uzupełnić zabierajac po jednym marinsie z innych okrętów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:50, 11 Lut 2008 Powrót do góry

A jak jest normalnie z troops?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pon 16:53, 11 Lut 2008 Powrót do góry

nie jest napisane co się dzieje z troopsami PO bordingu... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:00, 11 Lut 2008 Powrót do góry

Nie ma nic o kosztach uzupełniania troops - dla prostoty uznałbym że troops automatycznie regenerują się po bitwie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 6:56, 12 Lut 2008 Powrót do góry

są takie koszta:

podrozdział Recruiting:
"RR points spent to replace Crew points can also be used to replace lost Troops."

ahh i jeszcze jedno pytanie:
7. breaching pody jak sądzę też muszą jakoś uzupełniać zużyte(wybite) troopsy? Bo tam może się okazać, że częściej bedzie taka sytuacja, że pody żyją a troopsy nie.

Hmm chyba podrzucę własne odpowiedzi:
Uznałbym, że każdy (* no prawie) żywy troops zwycięzkiej strony jest odzyskiwany. Po bitwie trafia do wspólnego poola z którego moza uzupełnić dowolny okręt.
* jeżeli strona wygrała scenariusz, ale w momencie zakonczenia scenariusza miała troopsów na okrętach nie dokńca przez siebie opanowanych to troopsi ci giną (tak może być np w scenariuszu convoy duty)

1. okręt traktujemy jako zdobyty marinsi do odzysku
2. okręt traktujemy jako zdobyty marinsi do odzysku (jest poza planszą czyli już nie mozna na niego wpłynąć)
3. patrz założenia ogólne - marinsy stracone
4. patrz założenia ogólne - marinsy stracone
5. patrz założenia ogólne - można przerzucać marinsy. Nadliczbowe mairnsy zostają na później
6. mozna
7. trzeba uzupełniac jak okręty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pią 15:50, 15 Lut 2008 Powrót do góry

No cóż po przemyśleniach i wczytaniach muszę dać update do mojej wersji. Niestety z uwagi na to, że troops kupuje się jak załoge to nie widzę możliwości, aby pozostali po obsadzeniu okrętów troopsi zostali. Czyli należy przyjąć, że niewykorzystani do obsady okrętów/podów wolny troopsi znikają (pewnie w knajpach) wraz zakończeniem tury - zmienia się odpowiedź na punkt 5. Resztę bym zostawił jak napisałem.

Prosiłbym o ustosunkowanie się jakieś do tego tematu bo jak tylko wejdą do walki PIraćki czy moje claweagle problem wypłynie. A wolałbym, żeby do tego czasu był już rozwiązany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Pon 16:17, 14 Cze 2010 Powrót do góry

luki napisał:
są takie koszta:

podrozdział Recruiting:
"RR points spent to replace Crew points can also be used to replace lost Troops."

ahh i jeszcze jedno pytanie:
7. breaching pody jak sądzę też muszą jakoś uzupełniać zużyte(wybite) troopsy? Bo tam może się okazać, że częściej bedzie taka sytuacja, że pody żyją a troopsy nie.

Hmm chyba podrzucę własne odpowiedzi:
Uznałbym, że każdy (* no prawie) żywy troops zwycięzkiej strony jest odzyskiwany. Po bitwie trafia do wspólnego poola z którego moza uzupełnić dowolny okręt.
* jeżeli strona wygrała scenariusz, ale w momencie zakonczenia scenariusza miała troopsów na okrętach nie dokńca przez siebie opanowanych to troopsi ci giną (tak może być np w scenariuszu convoy duty)

1. okręt traktujemy jako zdobyty marinsi do odzysku
2. okręt traktujemy jako zdobyty marinsi do odzysku (jest poza planszą czyli już nie mozna na niego wpłynąć)
3. patrz założenia ogólne - marinsy stracone
4. patrz założenia ogólne - marinsy stracone
5. patrz założenia ogólne - można przerzucać marinsy. Nadliczbowe mairnsy zostają na później
6. mozna
7. trzeba uzupełniac jak okręty.


Nic nie ustaliliśmy, amam sporo breaching podów. Jak tę sprawę widzicie teraz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Pon 16:22, 14 Cze 2010 Powrót do góry

Z tego co czytam to bym wersji nie zmieniał...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Pon 17:16, 14 Cze 2010 Powrót do góry

WIem, ze strzelam sobie w stopę, ale z tego co czytałem na forum mongoose to wystrzelone breaching pody zabierają troopsy ze statku (ubywa ich tam). Przyjmuje się raczej, że pody odzyskuje się z fleet carriera załadowane. Nie wiadomo natomiast co z breaching podami i komandosami po udanej akcji. Podobnie jak z komandosami abordażującymi z okrętu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)