Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Anihilacja Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Ograniczenie czasu trwania scenariusza Anihilacja do

12 tur
16%
 16%  [ 1 ]
24 tur
33%
 33%  [ 2 ]
nie ruszamy wogóle
16%
 16%  [ 1 ]
wprowadzmy VP
16%
 16%  [ 1 ]
wprowadzmy VP i ograniczenie długości
16%
 16%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 6


Autor Wiadomość
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Śro 16:57, 31 Paź 2007 Powrót do góry

Z uwagi na problemy z tym scenariuszem, zagrożenie patem itd padła propozycja zmiany zasad sceniariusza. Proszę o wypowiedzi

Oczywiście w chwili zakończenia z uwagi na limit tur, jeżeli zostaną na stole obie strony ro mamy remis z jego wszystkimi kosekwencjami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czarli
Brat Księcia Felicjana



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou

PostWysłany: Śro 17:00, 31 Paź 2007 Powrót do góry

Proponuję ograniczyć czas gry do max. 24 tur i jeśli statki obu stron nadal będą obecne na polu bitwy walka kończy się remisem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Śro 17:02, 31 Paź 2007 Powrót do góry

ankieta Czarli, ankieta. To niezły sposób na podejmowanie decyzji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czarli
Brat Księcia Felicjana



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou

PostWysłany: Śro 17:07, 31 Paź 2007 Powrót do góry

Już, już... Oddałem głos na 24 tury, ponieważ anihilacja jest takim scenariuszem, który nie powinien się zbyt szybko kończyć... A w 24 tury prawie na 100% się skończy wystrzelaniem jednej strony... W sytuacji standardowej (nie patowej) oczywiście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Czw 11:03, 01 Lis 2007 Powrót do góry

Odmawiam ograniczania tego scenariusza w przypadku braku rzeczywistego pata. To co proponujesz to zmiana zasad, a nie ich dookreślenie.

W przypadku ograniczenia czasu nie mogę wykorzystać w pełni samoleczenia statków. To tak jakby przegłosować, że intrerceptory nie działają.

Zbyt poważna zmiana, na której traci konkretna flota. Tego głosowanie nie załatwi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czarli
Brat Księcia Felicjana



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou

PostWysłany: Czw 12:25, 01 Lis 2007 Powrót do góry

Tu Misiołak ma rację. Wcześniej tak na to nie patrzyłem...
Jeśli mamy wprowadzić ograniczenie czasowe, to od tury w której sytuacja zwiastuje pat niech będzie dograne np. 6 rund, i sprawdzenie czy na pewno nic się nie zmieni...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Czw 14:27, 01 Lis 2007 Powrót do góry

ubiegłeś mnie Wink Miałem napisać to samo.

Anihilacja dla flot posiadających regenerację (a kilka ich jest) to zupełnie inny scenariusz. Nie patrzyłem na to od tej strony.

Zmieniam pytanie.
W scenariuszu anihilacja, gdy sytacja jest patowa:
1. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata kończymy grę - rezultat remis.
2. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata kończymy grę - rezultat na podstawie Victory Points.
3. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata rozgrywamy jeszcze 6 tur - jeżeli brak zmian rezultat remis.
4. W chwili gdy, obaj gracze przyznają pata rozgrywamy jeszcze 6 tur - jeżeli brak zmian rezultat na podstawie Victory Points.
5. inne (opis)

poproszę o głosy raz jeszcze

ja daję 1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czarli
Brat Księcia Felicjana



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 571 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warsaw City, Mokotou

PostWysłany: Czw 16:35, 01 Lis 2007 Powrót do góry

Zgadzam się. Jeśli obaj gracze się zgodzą na pat walka kończy się remisem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Wto 10:34, 22 Sty 2008 Powrót do góry

jako, że temat z ankietą jest zamknięty odświerzę ten. Najnowasze, 52 Signs & Portents Wargamer, do pobrania stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]

Battle report ISA vs. Psi corpse. Anihilacja 5war. I rozstrzygnięcie. Vcitry vs 2x black omega. str 62 jedno zdanko:
"At this point I knew I could simply run my fighters away from the Victory and claim a stalemate but what fun would that be, particularly when the Victory was only twelve damage points from oblivion and potential Psi Corps glory?"

I jeszcze jedna uwaga: ISA gra Matt Sprange....
Czy można to potraktowac jako oficjalną odpowiedź?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 10:42, 22 Sty 2008 Powrót do góry

Jak sam zauważyłeś, napisał "stalemate", a nie "draw". To różnica jak między pat, a remis. W tej bitwie mogli sobie pozwolić na pat - nierozstrzygnięcie, a my w kampanii nie mamy tego luksusu. Remis jest rozstrzygnięciem.

Ale nie ma co się czepiać słówek. Z innych postów wynika, że na oficjalnych turniejach na anihilacji z braku czasu podlicza się punkty...
My podjęliśmy inną decyzję, trudno. Jest jak ustaliliśmy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiołak dnia Wto 10:43, 22 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wolf
nadporucznik
nadporucznik



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 531 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ankh-Morpork

PostWysłany: Wto 20:29, 22 Sty 2008 Powrót do góry

Woof, dałem głos na zastawienie w spokoju scenariusza jak jest :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ula
emerytowany porucznik
emerytowany porucznik



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 364 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 9:34, 23 Sty 2008 Powrót do góry

Wydaje mi się, że przy tym rozbiciu głosów nasza ankieta - mimo wszytko - jest nieroztrzygnięta..
Należało zrobić dwie ankiety - jedną, czy ograniczamy czas i drugą czy liczymy VP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luki
major major major
major major major



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1574 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: strzelają?

PostWysłany: Śro 9:58, 23 Sty 2008 Powrót do góry

cóż, odkopałem stary temat z uwagi na informacje z S&P. Jak słusznie zauważył Misiołak tak na prawdę nic ona nie zmienia. Potwierdz tylko i wyłącznie to, że Mongoose wie i akceptuje to, ze można uzyskać w anihilacji pata. Nie mówi nic o tym co się dzieje PO remisie.
Ustaliliśmy za poprzednim razem, że w kampanii po uzyskaniu pata gra jest uznawana za remis. Pat jest w chwili gdy OBIE strony przyznają, ze nie są w stanie wygrać scenariusza.

Jesteśmy już ograni, o doświadczenia mądrzejsi. Możemy sprawę rozwarzyć raz jeszcze.
Tak na prawdę odpowiedzi są dwie. Po uznaniu pata można:
1. uznać scenariusz za remis.
2. podliczyć punkty zwycięztwa i zgodnie z nimi rozstrzygnąć scenariusz.

Ja cały czas skłaniam się do opcji 1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Śro 11:39, 23 Sty 2008 Powrót do góry

Jestem za opcją drugą z kilku powodów:
- nie wyklucza opcji pierwszej, bo przy równych punktach wciąż mamy remis.
- likwiduje część patów, bo jeżeli przegrywam na VPs to jednak rzucę moje uciekające myśliwce do boju, zamiast grać na remis...
- jest chyba sprawiedliwsza, bo jeśli odstrzelę przeciwnikowi całą flotę poza jednym uciekającym myśliwcem to chyba powinno być to zwycięstwo, nawet jeśli warunkiem scenariusza jest wyżynka do nogi.

Inną opcją, trzecią, jest nie traktowanie myśliwców jako okręty na potrzeby warunków anihilacji. Niestety, dla Cieni na poziomie 3 patrol oznacza to automatyczną przegraną...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:51, 23 Sty 2008 Powrót do góry

Pat = Remis

Z powodów fabularnych - celem scenariusza jest całkowite wyeliminowanie obecności przeciwnika w sektorze. Fakt że go wyeliminowaliśmy trochę bardziej niż on nas nie jest zwycięstwem - okręty są nadal obecne i mogą np. uniemożliwić wizytę komisji rozjemczej, która miała przyznać stronie panowanie nad regionem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)