Autor Wiadomość
Czarli
PostWysłany: Nie 13:36, 11 Lip 2010   Temat postu:

O ile dobrze pamiętam, ktoś (nie wiem czy nie Matt) wypowiedział się na forum Mongoose, że traity działają normalnie, czyli AF, interceptor, GEG, escort, AA, tarcze i inne tego typu bajery działają. Wyjątkiem może być chyba tylko carrier, bo wypuszczanie myśliwców samo w sobie traitem nie jest...
Misiołak
PostWysłany: Nie 13:07, 11 Lip 2010   Temat postu:

Punkt 1 zmieniamy. Teren losowy napierw, potem wystawienie obrońcy, potem teren attakera. Sprawa chyba zamknięta.

2.Pytanie co z eskortem. Czy przydzielanie anti fightera innym statkom jest bierne czy czynne?

3.Tylko pierwsza tura- sprawa zamknięta.
luki
PostWysłany: Pią 13:17, 09 Lip 2010   Temat postu:

No dobra, pozwolę sobie na małe podsumowanie ustaleń odnośnie scenariusza Ambush.
1. Wystawianie się. Flota zaskoczona wystawia się PRZED wylosowaniem terenu
2. Możliwe działania okrętów floty zaskoczonej które nie przejdą CQC. Mogą tylko jechać 6" i nie mogą podjąć żadnych innych działań (No SA, May not Fire, Launch fighters, Damage Control i co tam jeszcze...)
3. Ograniczenia dotyczą tylko pierwszej tury.

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem/pomyliłem
Czarli
PostWysłany: Pią 11:59, 09 Lip 2010   Temat postu:

Pasywną - jest to trait, a traity działają normalnie.
jimmor
PostWysłany: Pią 11:38, 09 Lip 2010   Temat postu:

Jestem za wersją łagodniejszą. Weźmy np. takich Draghów, którzy nie mają AF.
Jeżeli będą grali ambush i dostaną myśliwcami z hipera nawet do nich strzelać nie będą mogli.

No i czy Dodge jest obroną aktywną czy pasywną?
Czarli
PostWysłany: Pią 0:05, 09 Lip 2010   Temat postu:

Tak, gdzieś padło że traity działają normalnie.

1) IMO flota obrońcy wystawia się przed losowaniem terenu. Z tego co jest opisane w scenariuszu to najpierw wystawia się obrońca, potem losuje teren a potem attacker dostawia swój teren.
2) Fakt, z Tobą grałem w wersję lżejszą, ale z tego co pamiętam to chyba tylko ostatnio (w bitwach poprzedzających tę kampanię). We wcześniejszych kampaniach z tego co pamiętam graliśmy wszyscy na zasadach "no CQ no action".

I zmykam do łóżeczka.
Misiołak
PostWysłany: Pią 0:03, 09 Lip 2010   Temat postu:

Offtop: Dobranoc Wink
Misiołak
PostWysłany: Pią 0:03, 09 Lip 2010   Temat postu:

Nie no, pasywne systemy działają. Tu raczej dyskusji nie ma.
luki
PostWysłany: Czw 23:56, 08 Lip 2010   Temat postu:

Misiołak napisał:
Akurat dla ciebie nie twarde, bo masz duże CQ i Turrety. Przykładowa rozmowa na temat, niestety oficjalne jest tylko to co znalazłeś:http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=34397&highlight=ambush
Przyznam, że od zawsze grałem w wersję "twardą", zarówno z Czarlim jak i z Jimmorem. Dopiero dziś mi uświadomił, że ty widzisz to inaczej.


Cóż, ja zarówno z Czarlim jak i z Jimmorem grałem w wersję miękka i nie protestowali... Wink
Ale jako, że jestem aktualnie na bitym, to się nie wypowiadam. Ustalcie co i jak, żeby na przyszłośc nie było problemu.

PS skoro statek nie może nic to czy traity (np AF) też nie działają?
Misiołak
PostWysłany: Czw 23:41, 08 Lip 2010   Temat postu:

Tło historyczne w ostatnim poście:
http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=30664&highlight=ambush
Misiołak
PostWysłany: Czw 23:38, 08 Lip 2010   Temat postu:

Akurat dla ciebie nie twarde, bo masz duże CQ i Turrety. Przykładowa rozmowa na temat, niestety oficjalne jest tylko to co znalazłeś:http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=34397&highlight=ambush
Przyznam, że od zawsze grałem w wersję "twardą", zarówno z Czarlim jak i z Jimmorem. Dopiero dziś mi uświadomił, że ty widzisz to inaczej.

Kwestia losowego terenu jest sporna. Bo teoretycznie losujesz go po tym jak ataker ustali swój teren. Czyli już po wystawieniu obrońcy. No ale tu się nie upieram.
luki
PostWysłany: Czw 23:17, 08 Lip 2010   Temat postu:

ad1 możesz wystawic dowolny teren w swojej strefie rozstawinia i tego nie neguję. ja mówię i o to chyba Jimmorowi chodzi o terenie na całym stole.

ad2. Stasznie to twarde. Do tej pory wszystkie zasadzki grałem inaczej.
Misiołak
PostWysłany: Czw 23:05, 08 Lip 2010   Temat postu:

1. Nie do końca. W tym scenariuszu jest podana określona kolejność. Pozwala to atakującemu dobrać teren juz do wystawionego przeciwnika.
Więc wystawiasz się przed terenem, w kolejności podanej w scenariuszu.

2. Strzelanie to normalne działanie, a tego bez zdanego CQ robić nie można. Uzasadnienie historyczne: w pierwszej edycji attaker miał pierwszą turę tylko dla siebie. To było za ostre, więc po pierwsze dodali test CQ, a po drugie dodali ruch by statki mogły mieć dodge'a. Ponieważ wszyscy wiedzieli co było wcześniej, więc i zasady interpretowali na podstawie doświadczeń. Niestety brak oficjalnego wyjaśnienia, bo autorom wydawało się pewnie oczywiste.

3. Jak podał Luki, jest oficjalna odpowiedź, tylko 1 tura
luki
PostWysłany: Czw 22:44, 08 Lip 2010   Temat postu:

IMO
1. Teren zawsze wychodzi pierwszy. Czyli wystawiasz się PO losowaniu terenu
2. Raczej zawsze przyjmowałem to mniej obostrzone. Czyli tylko problemy z ruchem. Reszta dopuszczalna.
3. Pierwszej. To chyba było w jakimś FAQ...

FAQ - nic nowego:
Cytat:
Q. Can the defending player’s fighters move normally in
the Ambush scenario? If so what do they roll to do so.
A. The Attacker automatically wins Initiative in the first
turn. The Defending player may only act normally with
his ships if they first pass a Crew Quality check (target
number 10). If a ship fails this check, it must move 6” (or
up to it’s maximum speed if less than 6) in a straight line.
The defending player’s fighters may all act normally


Edit:
mam! I to raczej oficjałka

Cytat:
http://www.mongoosepublishing.com/phpBB2/viewtopic.php?t=31441&highlight=ambush+scenario
jimmor
PostWysłany: Czw 22:23, 08 Lip 2010   Temat postu: Ambush

Ostatnio wyspecjalizowałem się w graniu jako ofiara zasadzek. Zauważyłem, że każdy interpretuje zasadzki nieco inaczej.

1. Wystawianie się. Flota zaskoczona wystawia się PRZED wylosowaniem terenu czy PO?

2. Możliwe działania okrętów floty zaskoczonej które nie przejdą CQC. Mogą tylko jechać 6" i nie mogą podjąć żadnych innych działań (No SA, May not Fire, Launch fighters, Damage Control i co tam jeszcze...) czy mogą działać normalnie przy założeniu, że muszą ruszyć się do przodu 6" lub maxa jeżeli max < 6" (czyli mogą zrobić np. CBD lub się normalnie ostrzeliwać. Nie mogą zrobić all stopa czy skręcić nawet po come about)

3. Ograniczenia dotyczą tylko pierwszej tury czy każdej?

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group