Autor Wiadomość
Misiołak
PostWysłany: Wto 10:34, 22 Sty 2008   Temat postu:

Dla jasności: pierwszy akapit Lukiego do Wolfa odnosi się do napraw kampanijnych, drugi do tymczasowych napraw na polu walki.
luki
PostWysłany: Wto 10:18, 22 Sty 2008   Temat postu:

Ula napisał:
Nie rzucalismy z prostego powodu, że zazwyczaj załoga już była szkieletowa i nie miał kto i tak naprawiać krytyków.


Zgadza się. Ale jak tak nie bedzie? Okręty narnijskie czy choćby wspomniany Avenger mają spory przerost załogi nad HP...

@Wolf. Za naprawę jednostek w kampanii płacisz. Usunięcie crippled kosztuje extra. Płacisz też za naprawę KAŻDEGO efektu trafienia krytycznego. Oczywiście możesz nie naprawiać jednostki wogóle lub naprawić częściowo. Wtedy do nastepnej walki wychodzi z takim stanem uszkodzeń jak mu zostawiłeś. - to w kampanii

Zdjęty krytykiem trait można naprawić, zdjęty cripplem nie. Jeżeli skrytykowany Wink trait przeżyje 4+ to możesz go nadal próbowac naprawić. O ile oczywiście nie dostaniesz w między czasie skeleton crew lub krytyka "no damge control". IMO rzucać na to warto. - a to jest odnosnie pola bitwy. PO bitwie wchodzą zasady kamanijne.


---------
EDIT: Misiołak ma rację, niejasno to napisałem. Tak to jest jak się pisze o rzeczach dla kogoś oczywistych Rolling Eyes Wolf dostałeś podręcznik? Przeczytaj odpowiednią sekcję. Tam stoi to jasno. Ja poprawiłem trochę swego posta.
Ula
PostWysłany: Wto 9:03, 22 Sty 2008   Temat postu:

Nie rzucalismy z prostego powodu, że zazwyczaj załoga już była szkieletowa i nie miał kto i tak naprawiać krytyków.
Wolf
PostWysłany: Wto 2:00, 22 Sty 2008   Temat postu:

Pytanko techniczne, czy w kampanii jeśli taki okręt by przetrwał to jeżeli permanentnie utraci dane traity to już jest jednostką hmm.. jakby to ująć "okrojoną" - chodzi mi już post factum...

Z tego co miałem okazje zagrać to jak skreślamy trait to chyba już się na niego nie rzucało... A z Twojej interpretacji by jeszcze wynikało ustalenie permanentnego usunięcia traitu na danym okręcie....

Dobrze myślę czy mi coś się pierwiosknuje?
luki
PostWysłany: Wto 1:39, 22 Sty 2008   Temat postu: crippled!

Wpadłem na trop kolejnej lekkiej nieścisłości/niedoprecyzowania zasad.

Sytuacja. Okręt, powiedzmy lotniskowiec Avenger. Traitów 7, w tym lumbering. W trakcie walki okręt traci na skutek krytyków 2 traity (powiedzmy fleet carrier i jump engine). Nastepnie nadchodzi crippled. Traity Command +1 i Interceptors traci z automatu i permanentnie. Traci również (ponownie) Fleet Carriera, tym razem bez możliwości naprawy. Na pozostałe traity rzucamy. Strata bez możliwości naprawy na 4+. I tu zagwozdka, bo moim zdaniem powinniśmy rzucać na wszystkie pozostałe traity oprócz lumberingu. Na jump engina też. Jesli wypadnie 4+ sytem padł.
Mam nadzieję, że zgodzicie się z moją interprestacją. Jakby co podaję źródło:
"Finally, roll a D6 for every trait the ship possesses – on a roll of a 4 or more, the trait will be destroyed."

Nie pamietam jak to robiliśmy. chodzi o to, by tego nie przegapić. Przy zapisywaniu który system padł w sposób jaki robiłem do tej pory (czyli kresliłem go) zgubić ten jeden rzut bardzo łatwo Very Happy A szkoda by było. Twisted Evil

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group