Autor Wiadomość
jimmor
PostWysłany: Pon 13:56, 28 Sty 2008   Temat postu:

Ranking w kategorii najbardziej przepalonych okrętów klasy Patrol:

Stak-class Scout (w porównaniu z innymi scoutami)
Ximm-class Close Escort (odporność + escort + siła ognia)
Xaar-class Patrol Boat (SIŁA OGNIA)
Tethys-class Laser Boat (porównajcie go sobie z biednym Drazi)
luki
PostWysłany: Nie 23:42, 20 Sty 2008   Temat postu:

ale to raczej wyjątek niż reguła. Wspólna Flota to dla mnie twór... dziwny. poza tym nie ma wtedy plasma weba nie Wink

Tia jutro.... chyba ci Kasia ostatnio patelnią za mocno przywaliła... Albo za słabo :p
jimmor
PostWysłany: Nie 23:13, 20 Sty 2008   Temat postu:

Jutro... ?

Nie zapominaj o opcji floty ligi niezrzeszonych światów - możesz mieć i drazi scouta i pakowskie patrole.
luki
PostWysłany: Nie 22:22, 20 Sty 2008   Temat postu:

jimmor napisał:

Plasma Cannon jest lepszy (nieco) od Particle Blastera (AP zamiast TL, 10" zamiast 8", opcja EM) AP jest lepszy choćby dlatego że go można zTLinkować za pomocą scouta, a w drugą stronę już nie...

Po głowie mi się to obijało. Coś mi nie pasowało, ale nie byłem pewien co. W końcu znalazłem czas, sprawdziłem i wiem Very Happy
Kłania się znów specyfika flot. Paki nie mają scouta Very Happy Czyli Plasma cannon jest lepszy tylko w zasięgu i to niewiele. W kościach wygrywa Particle. Oczywiście możesz użyc SA Concentate All Fire, ale przy liderce Paków to... trudne. No i wtedy nici z CBD.

Ponad to, żeby móc wogole użyć plasma weba musisz sformować szwadron. Czyli przy równych siłach Drazi maja na starcie przewagę co najmniej modelu. A to przy boresighcie bardzo dużo. Ponad to Pakom nie opłaca się tego szwadronu łamać. A nawet mocno zeszwadronowani Drazi moga się szybko rozformawać nic na tym nie tracąc.

A co do CBD to sądzę, że moi Drazi będą sunhawkami dość mocno latać własnie na tym. CAFa nie potrzebuję. Mając dwie tak zróżnicowane bronie mogę sobie pozwolić na używanie raz jednej raz drugiej w zalezności od "miękkości" celu.

jimmor napisał:
Poza tym nie bardzo mogę zgodzić się z założeniem, że pakowska wersja okrętu to okręt wsparcia - 10", 2/45, agile, dodge 5+, to cechy okrętu przeznaczonego do walki z bliska. Z bardzo bliska.


Twoje prawo. Ja bym go użył jako okrętu wsparcia. Nie mówię, że unikałbym bliskiego kontaktu, ale podstawowe zadanie tego okręciku to wyjść szybko na dobry zasięg i pozycję, utrzymać ją i bić z daleka. Do walki z bliska Paki mają inne, dużo sympatycznijesze okręty.

Wydaje mi się, że specyfika tych dwóch flot powoduje, że obie jednostki są bardzo różne. sparring mółby być fascynujący... tylko kiedy??!!
jimmor
PostWysłany: Sob 19:02, 19 Sty 2008   Temat postu:

Generalnie chodzi mi o to, że w jakiś sposób punktowo trzeba zróżnicować np. Pulse Cannon 10" od Heavy Pulse Cannon 12". Wygląda na to, że odwoływanie się do zależności z BAB5 można sobie odpuścić, bo panowie kreowali okręty 'na oko'.

Poza tym nie bardzo mogę zgodzić się z założeniem, że pakowska wersja okrętu to okręt wsparcia - 10", 2/45, agile, dodge 5+, to cechy okrętu przeznaczonego do walki z bliska. Z bardzo bliska.
jimmor
PostWysłany: Pią 23:02, 18 Sty 2008   Temat postu:

5 na 5... dolicz pakom CBD co drugą turę i potencjalne EM kasujące Dodge'a przeciwnika.

Trzeba by przetestować. A najlepiej przetestować nie 5 a 8 obu wersji sunhawków przeciw np Novej, Hyperionowi, Omelosowi, Tigarze, G'Stenowi i kilku innym Raidom...

Nie twierdzę że okręt Drazi jest zły i nie nadaje się do swojej roli. Wydaje mi się jednak, że porównując parametry obu broni jest nieco niedozbrojony w porównaniu z wersją pakowską. Przy porównywalnej skuteczności mniejszy zasięg, ograniczony kąt ostrzału domaga się dodatkowych kości a tymczasem to pak dostaje bonus w postaci lepszej broni secondary i 3 antifighter...
luki
PostWysłany: Pią 22:30, 18 Sty 2008   Temat postu:

Szczerze powiedziawszy jedna teza z twej wypowiedzi skłoniła mnie do przeliczenia kilku spraw:

AP vs. TL (czyste trafienia)
Próba 600 kości
Hull 6: AP 200/TL 183 (-17)
Hull 5: AP 300/TL 333 (+33)
Hull 4: AP 400/TL 450 (+50)
Czyli AP jest tylko lepszy na hull 6. W pozostałych kategoriach prowadzi TL. Oczywiście argument o TLowaniu AP przy użyciu scouta jest niepodważalny Very Happy

B vs. SAP Precise (trafienia/obrażenia/krytyki)
Próba 600 kości
Beam jest prosty. Zawsze to samo 600/500/100. Błędy zaokrągleń dały mi 598 tafień, ale to nie ma znaczenia.

SAP Precise jest bardziej skomplikowany:
Hull 6: 300/300/100
Hull 5: 400/400/133
Hull 4: 500/500/167

Czyli potwierdza się to już wiedzieliśmy. Z beama walić w cięższe okręty. SAP dużo lepiej działa na lekki pancerz. SAP czystymi obrażeniami dogania beama dopiero przy hull 4. Oznacza to sporo większą skuteczność beama na celach dużych i średnich. Tak naprawdę szybkość zdejmowania celów lekko opancerzonych też nie powinna być zastraszająca rożna. Cele te mają z reguły mało HP a obie bronie zadają tak naprawdę taką samą liczbę czystych obrażeń. Krytyki na małych celach znaczenie mają z reguły mniejsze... Wprowadzenie zasady redundancy zmniejszy podatność na krytyki celów średnich i dużych. Czyli dodatkowy plus dla beama.

Po obejrzeniu powyższych zestawień dochodzę do wniosku, że oba okręciki są porównywalne jeśli idzie o użyte bronie. Maja po 1 broni do walenia w dużych i po jednej do walenia w małych. Ważne są zasięgi i kąty (tu zdecydowanie wygrywa pak’ma’ra). Ale ważna jest też filozofia floty, inicjatywa i skład. 1 vs 1 stawiam na paków. Ale 5 vs 5 raczej na Drazi. Boresight nie będzie tak bolesny, zagra też SL, inicjatywa będzie raczej Drazi. Paki będą miały jedną wolną rundę (na 50%), a potem będzie oko w oko. A na krótkim dystansie wygrywają Drazi.
Argument o wchodzeniu w zasięg secondary też jest trafny. Ale tu gra filozofia wykorzystania flot. U paków ten okręcik to IMO okręt torpedowy wsparcia. Dla drazi to jest uderzeniowiec walczący w zwarciu. Ile paki takich cudów wystawią? Dwa, cztery max. A Drazi? Sześć? Więcej? I głównym zadaniem jest podejść blisko i dać ognia. Secondarysy celu strzelą. Ale jeśli w ich zasięgu w 1 turze będzie 4 takich a nie tylko 1 to co się stanie? Trzech przeżyje. I da ognia....
Innymi słowy IMO to są zupełnie różne okręciki. Inna flota, inne zadania. Trudno porównywać. Patrząc na samą siłę uzbrojenie + zasięgi + kąty to Drazi są do tyłu. Ale jak popatrzeć na to z szerszej perspektywy to wydaje mi się, wcale nie do końca.

Zastrzegam, że zdanie takie wypowiadam tylko na podstawie rozważań teoretycznych. Praktyki niestety brak Sad
jimmor
PostWysłany: Pią 15:45, 18 Sty 2008   Temat postu:

Sunhawk, sunhawk...

Anti-Fighter 3
Plasma Cannon 10 B 4 AP
Plasma Torpedo 25 F 2 AP, Slow-Loading, Triple Damage

a

Particle Cutter 12 B 2 Beam
Particle Blaster 8 B 4 Twin-Linked

Plasma Cannon jest lepszy (nieco) od Particle Blastera (AP zamiast TL, 10" zamiast 8", opcja EM) AP jest lepszy choćby dlatego że go można zTLinkować za pomocą scouta, a w drugą stronę już nie...

Plasma Torpedo vs Particle Cutter...

tu sprawa jest jeszcze śmieszniejsza - Cutter jest beamem, ale czystym beamem. Oznacza to że zadaje średnio co turę dwa obrażenia. Torpedy zadają obrażeń średnio 3, lecz co drugą turę (4 przy hull 4, 2 przy hull 6). Beam ma specjane zasady które nieco podnoszą jego wartość. Za to Torpedy mają ponad dwukrotnie większy zasięg i są w F a nie w B

- 25" calowy F to obszar z którego nie sposób uciec, w przeciwieństwie do krótkozasięgowej broni boresight
- możliwość zadania w jednej turze większej liczby obrażeń kompensuje IMHO nieco niższą 'średnią'
- dłuższy zasięg gwarantuje p'm'r o wiele większą żywotność, sunhawk Drazi robi się w zasadzie 1-strzałowy, skoro musi wejść w 10" - znajduje się w zasięgu większości secondary batteries wszystkich flot. P'M'R wali z torped co drugą turę i trzyma dystans
-p'm'r ma dodatkowe 3 anyfightera

Wątek chcę rozwinąć bo ciekawi mnie jak Wy oceniacie te cechy, mnie z pierwszych przymiarek wyszło że uzbrojenie P'M'R jest co najmniej dwukrotnie bardziej wartościowe od Drazi (zasięg + kąt).
Misiołak
PostWysłany: Pią 11:29, 18 Sty 2008   Temat postu:

Sunhawk czy warbird? Question Bo sunbirdów chyba nie ma Shocked
Jeśli sunhawk to też się niczego nie dopatrzyłem. Pakowski zadaje średnio ciut mniej, ale ma lepszy zasięg, poza tym Slow loading nie jest takie złe...
Czarli
PostWysłany: Pią 9:48, 18 Sty 2008   Temat postu:

A co z nim nie tak? Ma triohę inną broń i dostał AF, ale pak'ma'ra wszystkie obce statki w ten sposób przerabiają. No i zmniejszyło mu szybkość (pewnie z powodu dodatkowego obciążenia). Ja tu osobiście nic dz\iwnego nie widzę...
jimmor
PostWysłany: Pią 8:53, 18 Sty 2008   Temat postu: Ciekawostki BAB5

Przeliczałem sobie różne bronie i znalazłem śmiesznostkę - porównajcie Sunbirda Drazi z Sunbirdem Pak'ma'ra

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group