Forum Gier Full Thrust, Babylon 5 ACTA 2E, Guild Wars Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Historyczne gry wojenne Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:04, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Prawdopodobnie rozstanę się z pracownią... w rezultacie zostanę z poważną kolekcją figur historycznych (1:72). Niestety wszystko to Austriacy do Wojen Napoleońskich. Zastanawiam się czy kogoś bym nie dał rady namówić na zabawy plastikowymi żołnierzykami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Misiołak
kawalerzysta desantowy
kawalerzysta desantowy



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1451 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z mrocznej pieczary (Warszawa)

PostWysłany: Wto 15:38, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Moi samurajowie czekają Twisted Evil
Niestety nie ratuje cię to przed prodlemem Austriaków, no chyba, że w alternatywnym continuum...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:36, 26 Cze 2010 Powrót do góry

Samuraje. Wstępne założenia.
Typy oddziałów:
Samuraje
Ashigaru
Sohei
Ikko-Ikki
Roninowie
Chłopi

Większość oddziełów średniowiecznej Japonii to mieszanka różnorakiego uzbrojenia - łuków, arkebuzów, naginat, mieczy, włóczni. Do tego często jest to mieszanka pieszo-konna.

Wyspecjalizowane jednorodne oddziały to głównie włócznicy yari i arkebuzerzy. W Japonii nie występowała wydzielona jazda.

Charakterystyka rodzajów wojsk
Samurajowie - wojska lenne - ciężka piechota lub mieszanka ciężkiej piechoty i jazdy. Bardzo wysoki poziom wyszkolenia idywidualnego, wysokie morale. Uzbrojenie zróżnicowane.

Ashigaru - wojska zawodowe. Zwykle lekka piechota, czasem mieszanka konnych samurajów i lekkiej piechoty. Jedyny rodzaj wojsk szkolonych we wsółdziałaniu jako oddział, często występowali jako wyspecjalizowane oddziały arkebuzerów i włóczników.

Sohei - mnisi-wojownicy z klasztorów. Uzbrojenie i wyszkolenie zbliżone do samurajów, choć sohei w większym stopniu skupiali się na rozwoju indywidualnym. Walczyli pieszo. Próżno również szukać mnichów zbrojnych w długie włócznie yari.

Ikko-Ikki - fanatycy buddyjscy. Zbieranina o przeróżnym uzbrojeniu, kiepsko wyszkolona, w masie stanowiąca jednak groźnego i trudnego do złamania przeciwnika.

ronini - samurajowie bez pana, walczący dla każdego za pieniądze. Japoński odpowiednik najemników. Indywidualnie groźni, lecz nie potrafiący walczyć razem, często stanowiący przypadkową zbieraninę o wątpliwej lojalności wobec kogokolwiek.

chłopi - najgorzej wyposażony, wyszkolony i zmotywowany rodzaj wojsk. Czasem zapędzani na pola bitew przez swych panów, kiedy indziej stanowiący element armii buntowników - roninów lub ikko-ikki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jimmor dnia Śro 23:10, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:49, 06 Lip 2010 Powrót do góry

Kilka słów o systemie

W systemie planuję dwa rodzaje walk: walki indywidualne i walki oddziałów. Każda figurka będzie miał określone te dwa parametry, modyfikowane oczywiście przez uzbrojenie, rodzaj oddziału, sytuację, itd.

Każdy oddział będzie się składał z dwóch części. Części głównej w szyku zwartym, stanowiącej co najmniej 3/4 oddziału i harcowników - stanowiących do 1/4 oddziału, poruszających się do 15 cm od oddziału i stanowiących jego osłonę.

Walki indywidualne będą toczyć między sobą właśnie owi harcownicy i mają one stanowić preludium do walki oddziałów głównych. Oddział który przegra walki harcowników lub ich w ogóle nie wystawi będzie miał ujemne modyfikatory do walki oddziałów.

Oddziały nie będą jednorodne. Uzbrojenie w nich może, a często nawet powinno, być zróżnicowane. Pojawią się jedynie ograniczenia w rodzaju "nie więcej jak 1/4 oddziału samurajów może mieć arkebuzy lub łuki". W oddziałach 1/8 składu może pochodzić z 'lepszego' typu wojsk. Będą reguły - np. do chłopów będzie można dołączyć ikko-ikki lub ashigaru, do ikko-ikki - sohei, do ashigaru sanurajowie w oddziałach 'najwyższych' - tzn. sohei, samurajów i roninów pojawią się postaci specjalne - mistrzowie miecza, panowie feudalni, etc.

Planuję zrobić system symultaniczny, z koniecznością zapisywania ruchów oddziałów głównych. Harcownicy ruszają się jak chcą, naprzemiennie jeżeli są jakieś sytuacje konfliktowe. Chcę dodać bonusy za wielkie sztandary / bębny / stanowiska dowódcze - ale głównie do zmian zaplanowanych ruchów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jimmor
Generalissimus
Generalissimus



Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 1016 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:01, 06 Lip 2010 Powrót do góry

Długość ruchu.

Ponieważ nie będzie oddziałów jazdy myślę, że ruchy oddziałów pieszych będą stosunkowo długie 35 cm / 14" dla lekkozbrojnych oraz 25cm / 10" dla cięższych. -10 cm dla oddziałów uzbrojonych co najmniej w 1/4 we włócznie yari. Dzięki temu mam nadzieję, że bitwy na 'normalnych' stołach będą dynamiczne. Symultaniczność ruchów spowoduje, że przy tak długich ruchach nadal da się strzelać - strzał będzie traktowany jako wykonany w fazie ruchu.

Dodatki:
Obok oddziałów zamierzam uwzględnić różne 'patenty bitewne' znane ze średniowiecznej Japonii. Tarcze (a właściwie pawęże). Palisady (w formie kratownicy z bambusów), 'ekrany' z jedwabiu osłaniające stanowisko wodza. Proszę o pomoc jeżeli znacie coś, czego warto jeszcze użyć.

Morale:
Będzie morale, oddziały przegrywające będą mogły ulec złamaniu i uciec. Jednak złamanie samurajów czy sohei może być zadaniem pracochłonnym. Generalnie powinno był łatwiej ich wybić niż złamać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jimmor dnia Wto 13:09, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)